OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
SPEDYCYJNYCH I TRANSPORTOWYCH
SPEED-TRANS LOGISTICS
I. ZAKRES ZOBOWIĄZYWANIA
Niniejsze Ogólne Warunki Świadczeni Usług Spedycyjnych i Transportowych („Ogólne
Warunki Spedycji”) obowiązują wyłącznie w momencie potwierdzenia przyjęcia
zlecenia w formie pisemnej przez SPEED-TRANS LOGISTICS Martyna Guba („SPEEDTRANS LOGISTICS”). Ogólne Warunki Spedycji obowiązują dla wszystkich
wykonywanych przez nas zleceń, bez każdorazowego ich załączania, jeżeli nasz KLIENT
zapoznał się z tymi warunkami w ramach wcześniejszych zleceń. W przypadku braku
akceptacji naszych Ogólnych Warunków Sprzedaż, konieczne jest natychmiastowe
złożenie sprzeciwu w formie pisemnej i przesłanie go do SPEED-TRANS LOGISTICS.
Wszelkie inne warunki stosowane przez KLIENTA, które są sprzeczne lub/i odbiegają od
naszych Ogólnych Warunków Spedycji nie są wiążące dla SPEED-TRANS LOGISTICS.
II. PRZYJĘCIE ZLECENIA
- Umowa spedycji pomiędzy SPEED-TRANS LOGISTICS i KLIENTEM zostaje zawarta po pisemnym potwierdzeniu zlecenia przez SPEED-TRANS LOGISTICS pod rygorem nieważności.
- Za przyjęcie zlecenia uznaje się także brak natychmiastowej reakcji Klienta na przesłaną zmodyfikowaną ofertę przez SPEED-TRANS LOGISTICS z uwzględnieniem Ogólnych Warunków Spedycji SPEED TRANS LOGISTICS.
- W przypadku anulowania umowy przez Klienta po terminie zawarcia umowy, Klient zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 100% ceny ustalonego frachtu. SPEED TRANS-LOGISTICS jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania przewyższającego kwotę kary umownej na zasadach ogólnych.
III. REALIZACJA ZLECENIA
- Terminy realizacji usług uzgodnione z SPEED-TRANS LOGISTICS są terminami umownymi i przypadają na dzień roboczy. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy. Termin realizacji usługi obejmuje terminy załadunku i rozładunku. 2. Termin realizacji wydłuża się o okres wynikający ze zmiany ustaleń dokonanych pomiędzy SPEED-TRANS LOGISTICS i Klientem w formie pisemnej (faksem lub
emailem) lub w przypadku wystąpienia przeszkód natury wyższej, niezależnych od SPEED-TRANS LOGISTICS, jak np. trudne warunki atmosferyczne, konfiskaty ładunków, awaria pojazdu itd. Jeżeli na życzenie Klienta dojdzie do zmiany trasy (punktu odbioru przesyłki), Klient ponosi dodatkowe koszty związane z taką zmianą.
- Klient ponosi odpowiedzialność za sposób załadunku oraz w momencie wydania kierowcy ładunku (towaru) wzgl. listu przewozowego wyraża zgodę na sposób zabezpieczenia ładunku podczas transportu. Niezgodność wymiarów lub/ilości ładunku obciąża Klienta.
- W sytuacji, w której z przyczyn niezależnych od SPEED-TRANS LOGISTICS okaże się, że przesyłka nie może być podjęta do przewozu (np. z powodu niezgodności przesyłki co do jej wymiarów czy też sposobu załadunku), to SPEED-TRANS LOGISTICS jest uprawniona do odstąpienia od umowy zlecenia w trybie natychmiastowym w formie pisemnej i obciążenia Klienta karą umowną w wysokości 100% wartości ceny frachtu a także może dochodzić dodatkowego odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Odpowiedzialność SPEED-TRANS LOGISTICS za ewentualne szkody powstałe podczas transportu ładunku jest ograniczona do kwoty 200.000,00 (słownie: dwieście tysięcy) złotych, która stanowi kwotę ubezpieczenia od Odpowiedzialności Cywilnej SPEED-TRANS LOGISTICS.
- Klient jest odpowiedzialny z odpowiednie zapakowanie przesyłki (zgodnie z obowiązującymi standardami) oddanej do przewozu. W przypadku stwierdzenia nieodpowiedniego opakowania przesyłki i zgłoszenia w związku z tym zastrzeżeń przez SPEED-TRANS LOGISTICS, SPEED-TRANS LOGISTICS jest uprawniona wg własnego wyboru do odstąpienia od umowy zlecenia i obciążenia Klienta kosztami lub do wykonania zlecenia po uprzednim otrzymaniu pisemnej zgody Klienta na transport przesyłki na wyłączną
odpowiedzialność Klienta.
- Postój pod załadunkiem lub rozładunkiem, udokumentowany pisemnym potwierdzeniem, kartą postoju lub wydrukiem z GPS pojazdu dodzin wolny jest od opłat postojowych, ale każda następna godzina następująca bezpośrednio po tym czasie obciąża Klienta w wysokości kary umownej w wysokości 100 (sto) złotych za godzinę za każdy pojazd.
IV. WARUNKI TRANSPORTU, ODBIÓR TOWARU i PRZEKAZANIE
TOWARU ODBIORCY
- Klient składa kierowcy SPEED-TRANS LOGISTICS na przesyłkę towarową list przewozowy, który powinien zawierać:
a) nazwę i adres klienta, jego podpis oraz nazwę kierowcy,
b) miejsce przeznaczenia przesyłki oraz nazwę i adres odbiorcy,
c) określenie rzeczy, masy, liczb sztuk przesyłki, sposobu opakowania i oznaczenia,
d) wartość przesyłki,
e) inne wskazania i oświadczenia wymagana przepisami.
SPEED-TRANS LOGISTICS zastrzega, że musi znać wartość przewożonego ładunku przed
jego wykonaniem, jeżeli jego wartość przekracza 500 (słownie: pięćset) złotych w
przeciwnym wypadku SPEED TRANS LOGISTICS nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych w przypadku uszkodzenia przesyłki.
- W przypadku braku złożenia listu przewozowego, SPEED-TRANS LOGISTICS zwolniony jest z odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z realizacją zlecenia. Jeżeli okaże się, że dane w liście przewozowym odbiegają od rzeczywistych danych (np. w zakresie wielkości czy też rodzaju ładunku), SPEED TRANS LOGISTICA jest według własnego wyboru uprawniony do odstąpienia od
umowy zlecenia i obciążenia klienta kosztami lub do wykonania zlecenia i domagania się od klienta pokrycia dodatkowych kosztów (w tym kar, utraconych korzyści) w związku z wykonaniem zlecenia.
- SPEED-TRANS LOGISTICS przyjmuje zlecenia jedynie na przewóz towarów nie zabronionych odrębnymi przepisami. SPEED-TRANS LOGISTICS zastrzega sobie prawo do weryfikacji, czy przewożony ładunek odpowiada ładunkowi podanemu w liście przewozowym (lub w zleceniu).
- SPEED-TRANS LOGISTICS zobowiązuje się do terminowego podstawienia
samochodów zgodnie ze zleceniem odpowiednio wyposażonych, w pełni sprawie technicznie, aby zapewnić terminowość realizacji dostaw do odbiorców.
- W trakcie załadunku kierowca SPEED-TRANS LOGISTICS jest zobowiązany do kontroli ilości jednostek załadunkowych. W przypadku stwierdzenia próby załadunku uszkodzonego towaru, kierowca ma prawo zażądać od osoby odpowiedzialnej za załadunek odpowiedniej adnotacji w specyfikacji wysyłkowej, a w przypadku odmowy jej dokonania do niepodjęcia zlecenia, o czym ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić SPEED-TRANS LOGISTISC.
Powyższe ma również zastosowanie do sytuacji, w której towar nie jest należycie zapakowany/zabezpieczony. Klient pokrywa koszty powstałe u SPEEDTRANS LOGISTICS z tytułu braku realizacji zlecenia ze względu na uszkodzony towar lub/i jego niewłaściwe zabezpieczenie/zapakowanie.
- Po zakończeniu załadunku, obowiązkiem SPEED-TRANS LOGISTICS jest zabezpieczenie ładunku posiadanymi środkami zabezpieczenia (np. pasy ładunkowe, maty/pasy antypoślizgowe, narożniki) przed przesunięciem i przed ewentualnym uszkodzeniem w czasie przewozu i otrzymaniu kompletnej dokumentacji dotyczącej załadunku.
- Po rozładunku towaru, SPEED-TRANS LOGISTICS lub podwykonawca jest zobowiązany do otrzymania potwierdzenia odebrania przesyłki w liście przewozowym, który powinien posiadać:
a) datę i miejsce i godzinę rozładunku,
b) pieczątka odbiorcy,
c) własnoręczny podpis osoby odbierającej przesyłkę.
V. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI I REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje powinny być składane w terminie 5 (słownie: pięć) dni roboczych od dnia doręczenie przesyłki w formie pisemnej. Reklamacje wniesione po terminie albo wniesione przez osoby nieuprawnione, uważane są za nie wniesione. Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń równoznaczne jest z wygaśnięciem roszczenia z tytułu rękojmi za wady.
- W przypadku powstania szkody, Klient zobowiązuje się wobec SPEED – TRANS LOGISTICS do aktywnej współpracy celem likwidacji powstałej szkody (w szczególności do sporządzenia i podpisania protokołu) pod rygorem wykluczenia odpowiedzialności SPEED – TRANS LOGISTICS i odmowy zapłaty przez SPEED-TRANS LOGISTICS. Ponadto, Klient jest zobowiązany do wydania SPEED-TRANS LOGISTICS przesyłki (lub jej części) oraz kompletu dokumentów
związanych z realizacją zlecenia i udokumentowania szkody celem jej likwidacji wobec ubezpieczyciela w ciągu 15 (piętnaście) dni roboczych od dnia odebrania przesyłki . W przypadku nie wydania przesyłki i dokumentów, o których mowa w zadaniu poprzednim, lub ich wydania po ww. terminie odpowiedzialność SPEED-TRANS LOGISTICS wobec Klienta z tytułu odszkodowania jest wykluczona.
- Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
- SPEED-TRANS LOGISTICS przysługuje prawo zastawu na przesyłce w celu zabezpieczenia roszczeń wynikających z umowy zlecenia transportowego tak długo jak przesyłka znajduje się w posiadaniu SPEED-TRANS LOGISTICS lub osoby, która ją dzierży w jego imieniu. Koszty składowania/ magazynowania przesyłki w ramach wykonywania prawa zastawu, ponosi Klient.
- Wzajemne potrącenie roszczeń odszkodowawczych Klienta wobec SPEEDTRANS LOGISTICS z roszczeniami SPEED-TRANS LOGISTICS wobec Klienta wynikającymi z umowy zlecenia np. z roszczeniem o zapłatę frachtu jest zabronione.
- W przypadku dochodzenia szkody odpowiedzialność SPEED-TRANS LOGISTICS jest ograniczona do wartości przesyłki i nie obejmuje utraconych korzyści, strat zysków/dochodów Klienta lub/i osób trzecich.
VI. CENA FRACHTU I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Ceny frachtu obowiązują zgodnie z potwierdzeniem przyjęcia zlecenia. Ceny frachtu za zlecenia uzgodnione pomiędzy SPEED-TRANS LOGISTICS i Klientem są cenami netto, do których doliczany jest podatek VAT w ustawowo obowiązującej wysokości i płatne na rachunek bankowy SPEED-TRANS LOGISTICS podany w fakturze.
- Cena frachtu nie obejmuje w szczególności kosztów załadunku i wyładunku, kosztów składowania/magazynowania przesyłki w związku z wykonaniem przez SPEED- TRANS LOGISTICS prawa zastawu, kosztów przystosowania pojazdu do transportu ładunku ponadnormatywnego, kosztów dodatkowego zabezpieczenia ładunku, kosztów dodatkowego ubezpieczenia ładunku ponad
wysokość aktualnej polisy od Odpowiedzialności Cywilno Prawnej.
- SPEED-TRANS LOGISTICS jest uprawniona do naliczenia odsetek za zwłokę w wysokości 12 %. Jeżeli z powodu zwłoki w płatności ze strony Klienta konieczne będzie skorzystanie przez SPEED-TRANS LOGISTICS z pomocy zewnętrznej w celu wyegzekwowania wymagalnych kwot z tytułu zrealizowanych już usług spedycyjnych dostaw, uzgadnia się, iż wszystkie związane z tym koszty
poniesione dotychczas przez SPEED-TRANS LOGISTICS podlegają zwrotowi przez Klienta. Odnosi się to w szczególności do kosztów sądowych, inkasa, odsetek za zwłokę oraz udokumentowanych nakładów z tytułu wezwań do zapłaty.
Wstrzymanie się z zapłatami lub rozliczeniami wzajemnymi z jakichkolwiek tytułów nieuznanych przez nas potrąceń jest wykluczone.
VII. ZASTRZEŻENIE ZMIAN/MODYFIKACJI/UZUPEŁNIEŃ
Wszelkie zmiany, modyfikacje i/lub uzupełnienia niniejszych Ogólnych Warunków Spedycyjnych wymagają uprzedniego potwierdzenia przez SPEED-TRANS LOGISTICS w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
VIII. ZASADY POUFNOŚCI
- Wszelkie dane zawarte w zleceniu jak i pozyskane przez Klienta w trakcie jego realizacji a także dane dotyczące klientów SPEED-TRANS LOGISTICS są poufne i zgodne z zasadą uczciwej konkurencji oraz nie mogą być wykorzystywane i rozpowszechniane. Klauzula powyższa obowiązuje przez cały okres trwania umowy (zlecenia) oraz 3 (trzy) lata po jej wygaśnięciu.
- Klient zobowiązuje się do nie kontaktowania z podwykonawcami /
przewoźnikami / kierowcami / klientami SPEED-TRANS LOGISTICS w zakresie świadczenia usług przewozowych pod groźbą kary umownej w wysokości 20 000,00 (dwadzieścia tysięcy) złotych za każdy przypadek naruszenia. Pod pojęciem: „podwykonawcy/przewoźnicy/kierowcy/klienci SPEED-TRANS
LOGSITICS”, o których mowa w zdaniu poprzednim, rozumie się wszystkie te osoby, które zostały wskazane/podane Klientowi przez SPEED-TRANS LOGISTICS w formie pisemnej lub/i ustnej.
IX. SĄD WŁAŚCIWY MIEJSCOWO ORAZ MIEJSCE SPEŁNIENIA
ŚWIADCZENIA
W związku z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Spedycji obowiązuje prawo polskie. Do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów sądem właściwym jest sąd właściwy dla miasta
stołecznego Warszawy.
X. CZĘŚCIOWA NIEWAŻNOŚĆ
Jeżeli jedno z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Spedycyjnych okaże się nieważne bądź niewykonalne, nie ogranicza to ważności pozostałych warunków.
XI. POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż dla celów zawieranych umów spedycji, adresem właściwym dla SPEED-TRANS LOGISTICS jest:
SPEED TRANS LOGISTICS
ul. Nocznickiego 33, 01 – 918 Warszawa
Tel.:+ 48 22 465 52 25
Fax.: + 48 22 465 52 25
e-mail: biuro@stl.com.pl
- Niniejsze Ogólne Warunki Spedycji wchodzą w życie z dn. 01.09.2010 r.